تماس با ما   صفحه اصلي   نقشه سایت   انگليسي   العربيه   اردو  
نسخه چاپي


چاپ کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان

کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان توسط سازمان سمت و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به چاپ رسید.

چاپ کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان
نويسنده: دکتر علی اکبر ارجمندنیا
Ali Akbar Arjmandnia, PhD
طرف مشارکت: شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی
چاپ : اول ، 1397
تعداد صفحه : 330 ص
0-0642-02-600-978
قيمت : 190000 ريال
 
شرح:
كتاب حاضر براي دانشجويان رشته روان‌شناسی در دوره کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس « آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان » به ارزش 2 واحد تدوین شده است. در ضمن برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد نیز قابل استفاده است. اميد است علاوه بر جامعه دانشگاهي سایر علاقه‌مندان نیز از آن بهره‌مند شوند.
 
چكيده:
در کتاب آسیب‌شناسی روانی کودک و نوجوان به اختلالاتی پرداخته شده است که شیوع بیشتری دارند و در آخرین دستورالعمل تشخیصی و آماری اختلالات روانی درج شده‌اند. این کتاب در سیزده فصل تدوین شده است. در هر فصل ابتدا تعریف و واژه‌شناسی و در ادامه نشانه‌ها و ویژگی‌های اختلال بیان شده است. در مواردی به سیر تاریخی تغییرات برخی از اختلالات نیز اشاره شده است. در مبحث سبب‌شناسی از منابع بومی هم استفاده شده و بر دیدگاه‌های تحولی و اختصاصی هر حوزه تأکید شده است. در انتهای هر فصل نیز به درمان‌های روان‌شناختی و دارویی بر حسب واقعیت‌های هر اختلال اجمالاً اشاره شده است. با توجه به ویژگی‌های کتاب، ازجمله معرفی نمونه‌های واقعی بالینی با نام مستعار، مطالعة آن علاوه بر دانشجویان، به روان‌شناسان و دانش‌پژوهان نیز توصیه می‌شود.
فهرست مطالب
فصل اول: شناسایی ماهیت بهنجاری و نابهنجاری در دورۀ کودکی و نوجوانی
فصل دوم: سنجش و درمان اختلالات روانی دوران کودکی و نوجوانی
فصل سوم: ناتوانی‌های یادگیری خاص
فصل چهارم: اختلال کاستی توجه/ بیش‌فعالی
فصل پنجم: کم توانی هوشی
فصل ششم: اتیسم و اختلالات وابسته ـ درک رفتار
فصل هفتم: اختلال سلوک و نافرمانی مقابله‌ای
فصل هشتم: اختلالات تغذیه: رویکردی عملی به طبقه‌بندی و مدیریت مشکلات تغذیه
فصل نهم: اختلالات حرکتی تیک و اختلالات وابسته
فصل دهم: اختلالات اضطرابی
فصل یازدهم: اختلال وسواس فکری در کودکان و نوجوانان
فصل دوازدهم: اختلالات افسردگی در کودکان و نوجوانان
فصل سیزدهم: اختلالات دفعی
 
كد خبر تصويري:9058
منبع خبر :معاونت تألیف و پژوهش شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی
تاريخ خبر:1397/10/29